Regler & Villkor

Allmänt

Detaljerian startade 2012 en butik på Stora Essingen i Stockholm. Två år senare och efter stor efterfrågan utvecklade vi verksamheten med en webbshop.

Detaljerian

Badstrandsvägen 25
112 65 Stockholm

Öppettider:
Måndag - Torsdag 10.00 – 18.00, Fredag & Lördag 10.00-20.00, Söndag 10.00 - 16.00
Telefon 072 704 10 10
E-postadress: info@detaljerian.se
www.detaljerian.se

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (info@detaljerian.se). Eftersom detta system sker per automatik via datasystem så förbehåller vi oss rätten till ändringar i tex lagersaldo och leveranstid. Detta kommer ske personligen via mail eller telefonsamtal så du som kund snabbast möjligt blir varse om eventuella förändringar i statusen på din order.
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Alla storlekar på beställningar är välkomna stora som små, och att fraktfri leverans vid order över 900 kr.

Leveransinformation

Alla beställningar skickas med Posten eller DHL inom två arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (info@detaljerian.se). Beroende på postgången hos posten eller fraktbolaget DHL kan vi ej lämna garanti på leveranstid men vi garanterar att din order har lämnat vår butik på utsatt tid. Var noga med att redan på utlämningsstället anmäla ett paket som kan vara misstänkt fraktskadat, alla leveranser är försäkrade så länge vi upptäcker och anmäler i tid. 

Priser

För paket inom sverige upp till 20 kg eller inom normal skrymmande storlekar betalar du 69 kr för din leverans. (fraktfritt vid köp över 900 kr).

För småpaket typ varubrev, (påse och vadderat kuvert) är priset för din leverans 29kr.

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive moms. 
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende
på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

Hos Detaljerian handlar du tryckt och enkelt.

Hos Detaljerian betalar du tryggt och säkert vi klarnas tjänst check out, via kort, din bank eller faktura.  

Läs mer på  https://klarna.com/sv/sa-har-arbetar-vi-pa-klarna

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning om du som kund inte önskar att bli medlem hos oss och ta del av våra erbjudanden och nyhetsmail. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.
Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde vid leverans.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

 Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post (info@detaljan.se).
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Detaljerian hänvisar till konsumentköplagen beträffande garantier och reklamationer. Läs mer om konsumentköplagen på:  http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Konsumentlagar/Konsumentkoplagen/

Detta är ett säkert sätt att skydda dig som konsument, såväl oss som leverantör.

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Retunera varan du vill byta och lägg en ny order.
Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (info@detaljerian.se)

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor,  så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. 
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. 
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. 
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. 
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. 
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.